Strona główna » Wydział
Studia prowadzone w języku polskim
Marketing
Studia:
studia I stopnia
Kierunek:
Zarządzanie
Tryb studiów:
stacjonarne, niestacjonarne
1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu:
  • zagadnień ogólnoekonomicznych (mikroekonomii, bankowości, finansów, technologii informacyjnych, podstaw zarządzania, podstaw nauki o przedsiębiorstwie, statystyki),
  • przedmiotów kierunkowych (marketingu, zarządzania marketingowego, badań marketingowych, zachowań konsumenckich),
  • zagadnień specjalistycznych (marketingu usług, marketingu cyfrowego, marketingu na rynku kapitałowym, marketingu przemysłowego, marketingu wewnętrznego, budżetowania i audytu marketingowego)
2. Absolwent posiada następujące umiejętności:
  • Kreowania i realizacji strategii marketingu zewnętrznego, wewnętrznego i interakcyjnego organizacji
  • Kierowania i realizacji działań PR zewnętrznego i wewnętrznego organizacji
  • Kreowania i realizacji strategii działań marketingowych w mediach społecznościowych
  • Planowania, przeprowadzania i analizy wyników badań marketingowych
3. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy:
  • Brand Manager
  • Marketing Manager
  • PR Manager
  • Promotion Manager
  • Social Media Specialist
  • Merchandiser
  • Product Manager
  • Sales Manager
  • Key Account Manager
4. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach:
  • Agencje reklamowe
  • Agencje PR
  • Agencje kreatywne
  • Domy mediowe
  • Media (TV, radio, prasa, itp.)
  • Media społecznościowe
  • Własna działalność gospodarcza
  • Jednostki samorządu terytorialnego, urzędy
  • Organizacje pozarządowe, społeczne
  • Firmy doradcze i szkoleniowe
  • Przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe
Informacje dodatkowe

Marketing jest to specjalność z tradycjami, jedna z najciekawszych prowadzonych na Uniwersytecie Gdańskim. Program specjalności obejmuje aktualną, nowoczesną, szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego rynku i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Marketing jest to specjalność przygotowująca do pracy w działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, a także instytucjach publicznych.  Program studiów uwzględnia także wymagania współczesnego rynku, a także zainteresowania studentów.

Nasi absolwenci pracują w działach marketingu, sprzedaży w przedsiębiorstwach, instytucjach, agencjach reklamowych, a także prowadzi własną działalność gospodarczą.